Laulutuntien sisältö muotoutuu aina oppilaan omien toiveiden ja tavoitteiden mukaan. Koska laulaminen on kehollista, tunnit usein sisältävät aluksi oikean ryhdin ja lihastasapainon harjoittelua ja ääniharjoituksia.  Laulaminen on myös tunneilmaisua, joten toki perehdymme myös tulkintaan ja persoonalliseen ilmaisuun. Tunneilla voidaan laulaa oppilaan toiveiden mukaisesti joko klassista tai rytmimusiikkia. Tuntivaihtoehtoja on useampia: yksityistuntien lisäksi laulaa voi  yhdessä ystävän kanssa paritunnilla tai voi osallistua ryhmäopetukseen

Opetusfilosofiastani

Laulaminen on hyvin henkilökohtaista, jokaisella on omanlaisensa, ainutkertainen ääni, instrumentti, joka kulkee matkassa. Tunteemme ja ajatuksemme heijastuvat myös ääneen ja tästäkin syystä laulu on kiehtova ilmaisukanava.  Laulunopetuksessani kuuntelen oppilaan omia toiveita ja pyrin vahvistamaan jo olemassa olevaa hyvää sekä kannustan kokeilemaan ja leikkimään äänellä.  Opetukseni pohjaa äänifysiologian tuntemukseen, käytän kehollisia harjoitteita ja mielikuvia,  riippuen siitä, millainen lähestymistapa tuntuu oppilaalle parhaiten sopivan. Oma taustani on klassinen ja olen kulkenut pitkän tien lapsikuoron kakkosaltosta sopraanoksi.  Klassinen musiikki on ominta aluettani, mutta minusta on kiehtovaa, miten moneen lauluääni voi taipua.  Oppilaani voivat hyvin laulaa myös rytmimusiikkia, jossa opetan perustason ohjelmistoa ja tyylinmukaista fraseerausta.

aa1 (2)